Dragonborn

 
Namn - Dragonborn.
Kallas - Denver.
Kön - Hingst.
Född - 2006-03-18.
Ålder - 8 år.
Ras - Frisisk Sporthäst.
Inriktning - Western.
 
Denver är en hingst som under många år har levt uppe bland de Jorvikiska höglanden, då hans före detta ägare Ferdinand föder upp sina hästar, på deras färd ner från höglanden så tar det flera dagar, kanske veckor, då de väl anländer så säljs de utvalda hästarna som följt med under resan.
 
Jag hörde rykten om att Ferdinand och han hästmarkand hade kommit till Jorvikstallets arena, jag vart givetvis intresserad direkt, så jag åkte färja från Fort Pinta för att ta mig en titt, jag hade även hört att Ferdinand inte säljer sina hästar till vem som helst, så jag anlände vid marknaden med hjärtat i halsgropen. När mina ögon såg honom för första gången så visste jag att honom skulle jag ha. Ferdinand berättade att han är en väldigt lugn och sansad herre när man rider honom, men dock så var han väldigt busig i boxen och själva hagen, efter att Ferdinand hade diskuterad med Eddie om jag skulle kunna få köpa Denver, så sa de att jag gärna kunde göra så, det förklarade även att hans fulla namn är Dragonborn, då förr i tiden uppe bland höglanden så ryktades det om majestätiska varelse som styrde över himmelen, drakar. Och då Denver hade ett majestätiskt kroppsspråk redan som föl så passade det honom perfekt.
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: