Party Palatset

Jag har nu tillbringat en del utav min kväll i Party Palatsets Café, gissade du rätt? Japp, det är Fort Pinta jag syftar på! Jag tänkte för en gångs skull ta mig en titt runt omkring på Jorvik och ta mig en närmre titt på alla dessa detaljer som finns i spelet, som vi dagligen ser, fast att vi oftast inte lägger märket till dem.
 
Så idag tänkte jag kolla runt i det härliga cafét som under Fredag och Lördags kvällar förvandlar till ett disco, men vad är det nu som gör så att stället verkligen känns som ett äkta disco, och som ger denna party känsla?
 
En sak som jag snabbt fångade mina ögons intresse var alla dessa blinkande ljus ovanför mitt huvud, så enkelt men det bidrar ändå något enormt till att få fram disco-känslan. 
 
 
 
Och discokulorna, jag säger bara 'wow' den är ett underbart tillskott!

 
Jag var bara tvugen att ta en titt på denna plantan, ser ut som en miniatyr palm. :) Bilden vart lite konstig, men ville dock inte beskära den. 
 
En sak som jag verkligen uppskattar med FP-discot är faktiskt alla dessa affischer, och detta band MisCreants verkar vara ett väldigt stort band inom rock genren på Jorvik, dels för att det sitter 3 affischer med dem här i FP, men sedan Zed och Daisy öppnande upp sin butik i Jarlaheim så har två bandtröjor med dem dykt upp, men även flera affischer vid just den butiken. Kanske kommer vi få göra ett framtida uppdrag med bandet om de återvänder till Jorvik, eller de kanske redan är på Jorvik?
 
Och DJ-båset är alltid lika härligt att se på! Konstigt bara att ingen NPC har satts dit ännu? :o
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: